Spuštanje Yuga

Motor, ovjes, mijenjač ...

Re: Spuštanje Yuga

PostPostao/la hrđa-tg » 25 srp 2011, 17:58

skini i amortizer i oprugu i zavari dvi cjevi neka bude tvrd :D :D :D
Avatar
hrđa-tg
2.5 v6
 
Postovi: 1652
Pridružen/a: 18 ruj 2008, 10:15

Re: Spuštanje Yuga

PostPostao/la frenky_111 » 26 srp 2011, 07:07

Ma nemojte se zezat kupi si gewinde ka šta i svi imaju na utrkama i peglaj brate kakvo kracenje amotizera to možeš odma zaboravit...kao šta ti je joso reko javi se stoletu ima sigurno nešto ;)
NO TURBO NO FUN
Avatar
frenky_111
2.0 16v
 
Postovi: 681
Pridružen/a: 28 lis 2008, 11:59
Lokacija: KRK

Re: Spuštanje Yuga

PostPostao/la Bulletiljadutrista » 26 srp 2011, 19:19

gagy-tg je napisao/la:ajmo da vidimo ko ima šta pametno predložit


bobosport iz srbije, dva amortizera s federima 180 eura, ali svi ih fale, auto ne nabija i ne štosuje....
www.sajsiga.ba
Avatar
Bulletiljadutrista
1.2 12v
 
Postovi: 36
Pridružen/a: 30 lip 2010, 15:32
Lokacija: povratna cesta je jadranska magija, svugdi san bija, svašta san radija....

Re: Spuštanje Yuga

PostPostao/la YUgisa » 14 sij 2013, 23:19

Ne znam koliko je jos aktuelna tema, ali mislim da je najlaksi nacin za spustanje prednjice samostalno na Yugu uz naravno poboljsanje performansi je ugradnja gasnih amortizera uz skracivanje osovine amortizera i ugradnja opruga od fice. Skracivanje osovine amortizera moze i samostalno da se uradi ako imate malo osecaja za brusilicu/fleks i uz dosta turpijanja ili da odnesete kod nekog strugara sa dovoljno velikim strugom... Ili da nadjete gasne amortizere od Fiata 127 sto idu napred ili na X1/9 pozadi koji su kraci pa se samo malo gore prepravi prihvat na osovini i stane isto ficina opruga ili ako se opet skrati dodatno osovina, moze da stane od peglice. Jeste da samo skracivanje osovine nije bas pravilno ali kad se sklopi sa tim oprugama, ti amortizeri imaju adekvatan hod za funkcionisanje uz skracivanje odbojne gume amortizera na pola. Nazad je najlakse uzeti potraziti malo oglase i naci ispeglan gibanj sa vise listova (3 ili 4, mada je moja preporuka za 4) i mozete zadrzati fabricke amortizere tj zameniti ih sa gasnim uz uslov da nespustate nize od 29cm izmedju ruba i centra tocka... Ili potrazite ljude koji se bave sprengovanjem gibnja (obicno se to radi za kamionski program), mozete uz dodavanje listova ili kupovinom gibnja sa 3 lista od starih Z101 ili sa 4 od Zatave Poly da ih peglate na meru.

Inace kad kazem, gasni amortizeri, mislim na gasne amortizere visokog pritiska, ne niskog. Zasto kazem gasne, pa ne znam koliko su ljudi upuceni u to, ali gas pod velikim pritiskom u amortizeru sprecava penusanje ulja te se na taj nacin zadrzavaju konstantne performanse amortizera sto je vrlo bitno jer ulje se jako lako zapenusa i amortizer ubrazno gubi svoju tvrdocu i samim tim se smanjuju performanse vozila jer amortizer ne uspeva da odrzi tocak na tlu usled nemogucnosti smirivanja oscilacije opruge. Uz to iz mog iskustva, svi koje sam imao prilike da probam su bili tvrdji od uljnih a trebali bi i da budu nesto dugotrajniji zbog same tehnoloske zahtenosti amortizera tj kvaliteta da se gas zadrzi u amortizeru.

Verujem da ce mnogi reci da je kracenje postojecih amortizera jeftinije i da se uz punjenje guscim uljem ili dosta redjom tehnikom, igranja sa ventilima amortizera postizu rezultati, licno ja nisam za to iz dva razloga. Prvi je kako je vec receno iznad, velika mana uljnih amortizera da penusaju i gube svojstva a druga je to sto da bi vi ustedeli morate prepravljati postojece amortizere... A ti amortizeri su verovatno presli veci broj kilometara i pitanje je kakve su njihove osobine zaista. Pitanje je da li ce ti amortizeri biti odgovarajuce tvrdoce, da li ce da budu jednake tvrdoce, trajnost je upitna pogotovo sto se ventili prepravljaju na nesto na sta nisu dizajnirani, nije stvar kod amortizera samo da oni budu tvrdji... Vrlo lako moze da bude amortizer pretvrd i da auto ima losu amortizaciju i samo je prividno stabilan jer se ne naginje a ustvari se ponasa ko da su zaribani amortizeri...

Sto se tice tih amortizera sa mogucnosti stelovanja visine, u 99% slucajeva su to samo prepravljeni fabricki amortizeri od Yuga te opet ostaju gore pomenuti problemi tj nedostaci, pitanje je jedino kakva je opruga, ako je neka linearna, onda moze da ima prednosti na stazi naspram progresivne kakve imaju vecina fabrickih vozila... Ali i to je pitanje tvrdoce samih opruga.

Recimo, mogu da dam jedan primer koji sam imao da se licno uverim, drug je imao prepravljene fabricke amortizere sa mogucnosti stelovanja visine i linearne opruge od 40kg/cm, ja imam Bilstein gasne amortizere i progresivne opruge od 50kg/cm i iako su moji amortizeri su tvrdji 3.4 puta od njegovih na sabijanje i jednaki po sili potrebnoj za izvlacenje, moj auto je stabilniji na ravnom i mnogo stabilniji na neravnom kolovozu i uz to udobniji a njega su amortizeri i opruge izasli 10% vise nego mene moji amortizeri i opruge uz to on ih je nedavno prodao upola cene jer su propali posle par hiljada km...

Naravno sve je stvar koliko ste spremni da platite i koliko brzo zelite da idete, svakako da bih ja tu pricu oko amortizera sklopio ovako po pitanju performanisi.

Uljni kao najlosiji, pa gasni, pa gasni ali monotube i kao najbolji za performanse, gasni monotube sa inverznim dizajnom.

Sto se tice opruga, svakako da po pitanje performansi, linearne opruge imaju prednost naspram progresivnih.

Za oko 250e moze da se sastavi tj kupi vrlo korekno oslanjanje za Yuga i moze biti vrlo konkurentan a za oko 1000e mogu mnogi da mu pozavide :D
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Avatar
YUgisa
1.6 16v
 
Postovi: 121
Pridružen/a: 06 sij 2013, 18:22
Lokacija: Subotica/Srbija

Prethodna

Natrag na Mehanika



Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.

cron