EDL - Electronic Differential Lock

Motor, ovjes, mijenjač ...

EDL - Electronic Differential Lock

PostPostao/la DanielST » 27 vel 2008, 16:04

EDL - Electronic Differential Lock / EDS - Elektronische Differentialsperre

slika

EDL - Electronic Differential Lock (engl. elektronički zatvarač diferencijala), odnosno EDS -Elektronische Differentialsperre (njem. elektronički zatvarač diferencijala) je sustav preraspodjele pogonskog momenta (odnosno snage) u diferencijalu.

Elektronski reguliranim viskoznim spojkama postiže se programirano blokiranje diferencijala, čime se postiže precizna regulacija raspodjele pogonskog momenta (snage) i sigurna vozna svojstva u svim uvjetima. To je posebice važno kod snažnih automobila sa stražnjim pogonom. Glavni su dijelovi paketi lamela uglavljeni na izlaznim vratilima diferencijala i smješteni u metalnim ozubljenim tuljcima.

slika

Lamele su naizmjenično učvršćene za izlazna vratila (poluosovine) i ozubljene tuljke, učvršćene na kućište diferencijala

Tanke i čvrste lamele ‘plivaju’ u hidrauličkom ulju, te se pogonski moment prenosi s parnih na neparne lamele hidrodinamičkim odnosno viskoznim efektom. Cijelim sklopom upravlja elektrohidraulički mehanizam s elektronskim upravljanjem, koji aktivira jedan ili drugi (ponekad i oba) paketa lamela. Sustav je opremljen senzorima za vrtnju kotača, koji bilježe promjene (proklizavanje) i usmjeravaju najpovoljniji moment na svaki kotač. Elektronsko-hidraulički mehanizam približuje ili udaljuje lamele i tako omogućuje prenošenje većeg ili manjeg momenta. To ovisnosti o prionjivosti kotača (odnosno vrsti podloge) i proklizavanju pojedinih kotača.

slika
Avatar
DanielST
Admin
 
Postovi: 1244
Pridružen/a: 18 pro 2007, 01:25
Lokacija: Kaštel Štafilić

Natrag na Mehanika



Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 9 gostiju.

cron