NOS ili Nitro Express

Sve što ne možete svrstati u nijednu gornju kategoriju

NOS ili Nitro Express

PostPostao/la hrđa-tg » 15 pro 2009, 11:04

Da bi se zapalilo bilo što na svijetu potreban je (osim goriva) kisik. U kemiji se inače proces gorenja zove oksidacija pa je valjda jasno da bez kisika nigdje ne idemo. S istom količinom goriva možemo dobiti male vatrice ili veće bombe, sve ovisi o količini kisika.

Sad kada to znamo možemo zaključiti da je motoru da bi radio, kisik jednako važan koliko i gorivo.

Što je to u stvari N2O (dušikov oksid)....

To je nezapaljivi, bezbojni plin kojeg neki možda znaju kao "smiješni plin". U manjim količinama izaziva histeričan smijeh, a ako nam ga već nije dao lokalni zubar, mogli smo ga vidjeti u crno-bijelim američkim filmovima kako ga isto koristi "čovjek u bijelome".

A, sada o njegovoj primjeni na vozilima. N2O se koristio još u Drugom svjetskom ratu u borbenim avionima kao sredstvo koje trenutačno povećava snagu i do 100%!

Ali do automobilske upotrebe smo trebali pričekati još 30-ak godina kada su se u Americi pojavile prve kompanije koje se bave ugrađivanjem N2O u automobile.Ako znamo da se u N2O nalazi dvostruko više kisika nego u atmosferskom zraku onda znači da će dati duplo više snage nego zrak uguran pod istim pritiskom. Ali, kako zrak ne možemo gurati pod istim pritiskom kao i dušikov oksid (70 bara) jer se gorenjem kisika (pri eksploziji smjese) oslobađa prevelika temperatura i motor se počne pregrijavati, ugradnja boca s N2O je jedino rješenje za kratkotrajno snažno povećanje snage.

Dušik (iz N2O) ima osobinu apsorbirati velike količine topline i time ne dolazi do pregrijavanja motora. Upotreba nitra u motoru je relativno jednostavna. Kod motora s rasplinjačem, prije leptira stavlja se brizgaljka koja pritiskom na dugme pušta nitro koji se u miješa s gorivom i čini željeni učinak. Ovo je najjednostavniji i najjeftiniji načini. No (čudom) daje i najmanje rezultata.

Postoji I ugradnja nitra s izravnim ubrizgavanjem gdje se u istu brizgaljku s gorivom gura i N2O. Ovisno o broju cilindara i kubikazi motora nitro daje dodatne konje. Kod četverocilindričnih to je 50-60 dodatnih KS, kod šesterocilindričnih 75-125 KS te osmerocilindričnih koji mogu postati snažniji od 200 do nevjerojatnih 500 KS!

Konačan rezultat ovoga je moguće povećanje snage do 100%, ali uz potpune modifikacije motora. Najčešće se koristi sistem koji daje 25-30% povećanje snage jer tada nisu potrebne nikakve izmjene na motoru. Naravno motor ne smije biti izložen ovoj torturi duze od 15-ak sekundi, a preporučuje se i uključivanje sistema tek iznad 2500 o/min radi bolje iskoristivosti.

Ovo je vjerojatno najisplativiji način povećanja snage ako se uzme u obzir uloženo- dobiveno. No, koliko će vaš motor trajati nakon nekoliko desetaka (stotina) puta što ste pritisnuli crveno dugme, to je na vama.
Avatar
hrđa-tg
2.5 v6
 
Postovi: 1652
Pridružen/a: 18 ruj 2008, 11:15

Re: NOS ili Nitro Express

PostPostao/la 1mario1 » 15 pro 2009, 12:48

ja mislia sam ugradit to :D
čini mi se ništa od toga
slika
Avatar
1mario1
Moderator
 
Postovi: 1293
Pridružen/a: 21 svi 2009, 12:00
Lokacija: Trogir

Re: NOS ili Nitro Express

PostPostao/la hrđa-tg » 15 pro 2009, 12:55

hehehehe plin nije toliko opasan al ovo je rađe dat stručnoj osobi nego da poginem :D ;)
Avatar
hrđa-tg
2.5 v6
 
Postovi: 1652
Pridružen/a: 18 ruj 2008, 11:15

Re: NOS ili Nitro Express

PostPostao/la LukaPsB » 15 pro 2009, 16:11

nema zezancije s tim.... :D :D
slika

slika
Avatar
LukaPsB
1.4 16v
 
Postovi: 94
Pridružen/a: 27 tra 2009, 13:36
Lokacija: Rijeka

Re: NOS ili Nitro Express

PostPostao/la DarioGTI » 15 pro 2009, 23:37

NOS ili NX nije skup sam po sebi.... skupe se prerade za motor koje moras napravit ako zelis da to fercera duze vrijeme....

stavi nitro na najobicniji 4-cil atmosferac, rokni mu 5 šuteva nitra(ne odjednom, vec povremeno).... pa vidi kolko dugo ce trajat motor.... :lol:
140.7dB - nekad bilo, pričalo se...
Avatar
DarioGTI
2.0 16v
 
Postovi: 1153
Pridružen/a: 10 sij 2009, 16:26
Lokacija: Osijek - Tenja

Re: NOS ili Nitro Express

PostPostao/la hrđa-tg » 16 pro 2009, 00:20

Evo jedan primjer C20XE turbo na 180 km/h otvoria bocu nitra kazalka na 240 km/h explodira blog motora momak jedva uvatia auto.obavezno je detaljna priprema motora i ukručivanje bloka motora kovani klipovi i bregaste..
Avatar
hrđa-tg
2.5 v6
 
Postovi: 1652
Pridružen/a: 18 ruj 2008, 11:15

Re: NOS ili Nitro Express

PostPostao/la nedo » 16 pro 2009, 09:58

pa ko to pri imalo zdrave pameti otvara nitro pri 180 to je za drugu i trecu brzinu da ti da vise konja tj za bolje ubrzanje a u cetvrtoj i petoj ionako su vec prevelika opterecenja na motoru.nekazem da se nemoze ali na normalnom motoru nitro je samo za drugu i trecu jer prva je ionako kraktka...to je neko moje razmisljanje
jel` te baca?
Avatar
nedo
2.0 16v
 
Postovi: 539
Pridružen/a: 21 stu 2009, 09:54
Lokacija: kaštel stari/texas

Re: NOS ili Nitro Express

PostPostao/la 1mario1 » 16 pro 2009, 10:48

a može li se napravit da uvijek daje određenu količinu plina motoru i uvijek ima veću snagu, ne neku ogromno veću ali veću,
kao neki aditiv za benzin recimo?
slika
Avatar
1mario1
Moderator
 
Postovi: 1293
Pridružen/a: 21 svi 2009, 12:00
Lokacija: Trogir

Re: NOS ili Nitro Express

PostPostao/la DanielST » 16 pro 2009, 10:55

Noup! Boca je premala za takvo nesto. A da ju stalno punis... Hm... Ne virujem da se takvo nesto isplati.
Avatar
DanielST
Admin
 
Postovi: 1244
Pridružen/a: 18 pro 2007, 01:25
Lokacija: Kaštel Štafilić

Re: NOS ili Nitro Express

PostPostao/la mate123 » 16 pro 2009, 11:57

po meni nitro mi je bzv za voznju bez ikakvih trka tj po grackim cestama
to je za one koji idu na crtu 402 m i gotovo koje radu auto samo za streat :P


a taj je stvarno onda faca sa 180 otvorit nitro ;D
kao sto je rekao nedo druga treca i gotovo sa nitrom
Avatar
mate123
1.2 12v
 
Postovi: 36
Pridružen/a: 07 stu 2009, 00:09
Lokacija: Split

Sljedeća

Natrag na Ostalo



Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 19 gostiju.